8 Mart 2011 Salı

Tüm Annelere....Tüm Evlatlara...

8.Marta yönelik cok farkli seyler yazacaktim.Siddete maruz kalan kadinlara,ihmal ve istismar edilen kücük kiz cocuklarina,ömrümüzde cok,belkide hic karsilasmasakta,biyerlerde varoldugunu bildigimiz nice ünzile'lere..
Ama bu yazimi gün icinde etkisinde kaldigim bir mevzu ile harmanlamak istiyorum.

Dün gece Annemi hastaneye kaldirdik,yarin ameliyat olacak.cok Riskli bi ameliyat degil ama nihayetinde bir ameliyat.Sabah yanina gittim,Hastaneye.Onu bu yasima kadar ilk kez o yatakta görmüstüm.Halsiz yatiyordu,Iclal aydindan kitaplar getirdim ona,okumasi icin.Acikmisti,ve Ameliyata kadar yemek yiyemezdi.24 saattir acti ve önümüzdeki 24 saat daha birsey yiyemezdi.Canim Yandi.Cok yandi...Bukadar canimin yanacagini tahmin etmezdim,ama yandi.Birsüre sonra doktor geldi;
"daha önce ameliyat oldumu?" -
"2 sezeryan dogum yapti"
"narkozu tam'mi aldi? Ameliyatlar nekadar sürdü?"-
"ilk dogum 19 saat sürdü Tam narkoz aldi,ikincisi  6 saat"
Tekrar canim yandi..Beni 9 ay Karninda tasimis,19 saat acilar icinde dünyaya getirmis,dogar dogmaz yogun bakima alindigimda,agri ve sancilarina ragmen basimda durmus bi anneydi o,Yaralarimi saran,Nekadar derin olursa olsun herdaim o yarayi sarmak icin yanimda hazir bekleyen bir anneydi o.En diplerde kendimle cihad ettigim her vakit acilarimin önüne bir celik yelek gibi gecme cabasina giren bir anneydi o.Ve ben Nezaman Ölsem,bir hamleyle hayata döndürmeye calisan bir anneydi.Sert,Ororiter,ama herkesten fazla sevgi besleyebilen.Evet cok riskli bir ameliyat olmayacakti,cok kötü birseyi yoktu,ama yinede can yakti..Gün batiminda evime dönüyordum,Müzeyyen Abla calmaya basladi...önümde ömrüm kadar olmasada uzun bir yol vardi...günes batmaktaydi ve ben cok derinlere dalmistimki.. tuz oldu,biber oldu..yine basardi birseyleri o sarki..
"Kimseye etmem sikayet,aglarim ben halimeee..
Titrerim mücrim gibi,baktikca istikbalime...
Perde-i vuslat cekilmis ,korkarim ikbalimeee..." 



Basimiza ne gelmis olursa olsun...hangi pismanliklari yasamis olursak olalim.
hicbir pismanlik..zamaninda baskalari ugruna incittigimiz o annemize karsi  hissedilen "keske"yi gecemeyecektir..


Kadinlar günü özel..Bu kadinlar günü bi baska özel..Tüm Annelerin,Kadinlar günü Kutlu olsun...
Ve Allah Analarimizi Yanimizdan hic eksik etmesin...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder