10 Mart 2011 Perşembe

Sezen'ce...

"uzak diyarlarda evli barkli,mutluluk en cok onun hakki..." demis sezen bi parcasinda,sonrasina " adi bende sakli diye eklemis"..bicok insan bu parcayla cok eskileri hatirlamistir eminim.veya bir baska parcasinda,"gece cok gec,arzular selale..haber etsek o yare,gelse bomontiden,sereflendirse bizi olsak teyyare ... yinemi güzeliz,yinemi cicek,hamd olsun,..."diye serzenislerde bulunup sevdiginin bomontiden gelmesini beklemistir bir sedir üstünde,muhtemelen bir asmanin altinda,ee yanindada her halükarda müzeyyen abla. "beni yak kendini yak,herseyi yak bir kivilcim yeter ben hazirim bak!"diyerek göz kirpar sezen aska ;) ,asik olasi gelir,aska asik olasi gelir insanin.. baskalasasi,asklasasi gelir ...ateslere yürütür,ask ile büyütür..ve sonra devam eder " Beni yor hasretinle,sevginle yor!,sevgisizlik ayriliktan daha zor..diledigin kadar acit canimi.."ask sarhosu eder,sezen kimini sadist kimini mazosist eder.Sezenin ortasi yok,Hep en yüksek hedefi iskalar."seni kimler aldi,kimler öpüyor seni"diye aglatir giden bi askin ardindan,yada "banane,banane banane beni al beni al onu alma"diyerekten naz yapar,cilve yapar."seni yerler yerler seni hammmm yapar bu zilliler"diyerek cepecevre kusatir begendigi gencin etrafini.bazen "uzanip tutuver elimi birgün,utanir diyemem ne olur geri dön"diye yalvarir adeta.bazense sevdiginin gözyaslarina kiyamaz" sen aglama dayanamam"diye yer bitirir kendini.cogu zaman birinde tutuklu kalir.. kendi hayatindan calir,yedi cihan dolanirda kimse banamisin demez..ask yorar sezeni,yaslandirir...aynaya bakamaz olur sarkilar "...agla agla firuze agla,anlat bir zaman ne dayanilmaz güzellikte oldugunu"der ve teselli eder kendini.bazen bilincinde olur imkansiz sevgisinin cesurca haykirir yüzüne" sende benim kadar gercekleri görüyorsun,beraber olamayiz benim gibi biliyorsun...",kimizaman kendiyle yüzlesir ve aklindan gecirir;"etrafimizi sariverecek,bir boslukki asla,bitmeyecek,hersey biranda anlamsiz gelecek,iste biz o gün,tükenecegiz.."bazen sokaklarda dolasmaya korkar sezen parcalari "lütfen görmeyeyim seni biyerlerde karsima cikma,konusmayalim bakismayalim ne olursun"diye gecirir icinden.Kimizamansa hayatindaki kolay olmayacak düsüncelere dalar"seni sevdigimi unut,sevismelerimiz yalan,unut benide her yalan gibi unut"diye söylenir,oysa kendide unutmamistir. bazen kalbini egede birakir,hayatinda seyirlik degil ömürlük sevgiler ister,sonra gemilerini yakar ve haykirir " ne gemiler yaktim,ne gemiler yaktim,okadar yandiki canim sonunda karsidan baktim,ne göreyim kendime yildizlardan daha uzaktim....."ask göreceli kavramdir,ama belkide askin herhalini yasamis,herhalini kelimelere,melodilere dökmüs sarkilarla anlatmis tek sanatcidir sezen aksu.baskadir.baska olan bircok sanatci vardir elbet ama o bi baskadir...Askin her haline deginebilen,ve süphesiz her insanin mutlak bir yarasi vardir sezenden.kimisi cok sever sezeni,kimisi hic sevmez.kimisi sezenden baska bisiy dinleyemez,kimisi sezen dinleyemez..sezen parcalarinin can yakacagini sezenler,radyoyu veya televizyonu kapatir aniden,firsat vermezler yüreklerine dinlemeyi..damga damga gögüslerine vururlar.yanarlar..en acisida zaten budur..sezen parcalari anilari bir sir gibi saklar.belkide bu yüzden sezen hassas bi konudur.kimi sirri saklayan sarki Ünziledir,kimisinin sirrini  kaybolan yillar saklar..en derin izler birakan,ve yakan süphesiz bi cok insan icin belalimdir.en güvenilir parca belkide belalimdir,cünkü iki kisinin sirrini bilmesine ragmen,kimseyle paylasmaz,yanar,tutusur,savurur atesi,onlarida kendinide...
"..el degmemis ormanlarda yittigim sensin,
ömrüme ömür diye,kattigim sensin...
deli deli boranlarda,ac denizlerde..
teninin tuzunu canim,tattigim sensin..
..öfke dolu sehirlerde,buldugum sensin..
yer nerede gök nerede,ben neredeyim,diye diye sinirlara geldigim sensin" demis...
ve yanmis....tutusmus,kavurmus atesi,
onlarida..
sarkiyida..
sirrin kendisinide,..
Aski'da..




Dipnot: ben artik sezen kullanmiyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder