24 Şubat 2011 Perşembe

"Razi etmis ve edilmis olarak dön Rabbine"

" HER CANLI ÖLÜMÜ TADACAKTIR " ( Al-i İmran Suresi, Ayet 185 )
Hepinizin bildigi gibi Zincirlikuyu Mezarliginin girisinde kapida Al-i imran suresinde gecen " her canli ölümü tadacaktir"ayeti yazilidir.Genc,Yasli.Kadin,Erkek.Her canli ölümü Tadacaktir.Evet,Hayat bazen acimasiz,Gercekten acimasiz.Sevdigimiz Insanlari bir bir Topraga gömerken Hissederiz en derininden bunu.Beyaz Kefene sarili o cansiz bedeni Topragin altina indirip üzerine Tahtalari dizdigimizde gözümüzün önünden gecer Kaybimizin görüntüsü.Yasin Okunur o esnada,acimizin tuz biberi olur.
"Yasin....Vel kur-anil hakiym...İnneke le minel murseliyn..."
Ve Merhumun Topragi dökülür Üzerine.Cenaze Töreninden sonra herkes evlerine dagilir,kimisii evinde yasar acisini,taziyeleri kabul eder.Kimisi Kabrin basinda bi süre ölümü kabullemeyen serzenislerle gözyasi döker,yakarislarinin bir mucize getirmesi ümidi ile,o an bi mucize olmasini beklerler.Ölüm Anidir,Kimin Vaadesi Dolmussa o göcer ahirete,Kimisi bebekken Ölür,Kimisi Askerde ölür,Kimisi Feci bi Trafik kazasinda,Kimisi bi cinayete kurban gider,Kimisi hastaliktan.Ölümün nasil ve ne sekilde gelecegi bilinmedigi gibi,kimi nezaman yoklayacagida bilinmez.Bizler Sevdiklerimizin Acisini,Aylarca,Yillarca dahasi bir ömür icimizde tasiriz.Peki ya Vefaat eden sevdiklerimizi Ölüm anindan sonra neler bekliyordur?.Bu yazimla sizi bu konuyla ilgili biraz aydinlatacagim,Ölüm mevzusunu derin olarak kendim arastirdigim ve sorguladigim icin sizleri dogru sekilde aydinlatacagimi umuyorum.

Öncelikle sunu belirtmek istiyorumki insan öldügü vakit Hemen Cennet veya Cehenneme girmez.Insanin ölümüyle bedeninden ayrilan ruh,ilk önce Kabir hayatini yasar.Kabirde Münkir ve Nekir melekleri Önemli Sorulari sorarlar."RABBIN KIM? " PEYGAMBERIN KIM ? " KITABIN NE ? "vs.. Iyi amelleri olan kullar sorulara dogru,Kötü Amelleri olan Kullarda Sorulara yanlis cevap verirler.Sorgulama Sonrasi Her ruhun girecegi yer Berzah alemidir,yani Ölüm Ani ve Kiyamet arasindaki Zaman diliminde Ruhlar Berzah Aleminde Ikamet ederler.Size Berzahi en Yumusak sekilde Anlatmaya calisacagim.Berzah Alemi uykuyla esdegerdir.Ölünün Bedeni Topragin Altindayken,Ruhu Berzah aleminde uyku halindedir.Ruh'a Berzah aleminde sürekli kalacagi yer gösterilir.Berzahta Ferahlandirici ve Azaplandirici Uykuya yatilir.Örnegin Merhum Kötü biriyse ve cok Kötülük etmisse Cehennemlikse Berzahta ona Cehennem,yani girecegi yer gösterilir,buda Ruh icin Cok büyük bir azaptir.o Duyguyu daha iyi Tanimayabilmek icin bi örnek verecegim;Farz edin gece kötü bir kabus görüyorsunuz,Rüyada olsa Hissettiginiz o korku,tedirginlik uyandiginiz an bile sizi etkisi halinde birakir.Ruh icinde bu durum benzeridir,Ruh Sur'a üflenene kadar yani Kiyamet kopana kadar Berzah aleminde Cehennemi görür.Iyi Amelleri olan Kullara ise,Cennet gösterilir,Onlar Huzur icinde Berzah aleminde uyurlar.Taaki Sur'a üfleninceye,yani Kiyamet günü gelip catincaya kadar.

Ölüm Kavrami elbette biz faniler icin Kabullenemez ve korkutucu birseydir.Kendimizin ölecegi düsüncesi bizi cok kasmasa bile,sevdiklerimizin birgün ölecegi düsüncesi bizi sarsar,tedirgin eder.Gercek olan Sudurki her canli ölümü tadacaktir.Nezaman dünyaya gelecegimiz ve nezaman Ahirete göcecegimiz Levh-i Mahfuzda yani Kader Kitabinda belirlenmistir.Allah olmus ve olacak herseyi önceden bilen ve görendir.Bu yüzden Nefsimizi Terbiye etmemiz ve vesveselerden uzak olmamiz lazim.Bakara suresinde Rabbimizinde belirttigi gibi.."Muhakkak sizi biraz korku, biraz açlık ve mallardan,canlardan,ürünlerden biraz eksiltmekle imtihan ederiz, sabredenlere müjdele."Biz Insanlar Dünyada Yaptigimiz Iyi ve Kötü Amellerle Gidecegimiz Yeri kendimiz belirleyecegiz.Elimize Belimize Dilimize Hakim olacagiz.Can yakmayacagiz,Tüm Insanlari sevecegiz,Insanlara Yardim edecegiz,Darda olanlara destek olacagiz,Hayir isleyecegiz,Üzmeyecegiz,Aglatmayacagiz,Ah almayacagiz,Kimsenin Hakkini Yemeyecegiz,Kimsenin Ruhuna ve Bedenine Zarar vermeyecegiz.Rabbimizin bize gönderdigi Peygamberin ve Ehli beytinin Hayatini Örnek alacagiz,Onlara laik kullar olacagiz."Razi etmis ve edilmis olarak dön Rabbine"buyurmus Allah.öyleyse Razi edecegiz ve Razi olacagiz Her candan,üzerimizde Kul hakki olmayak.Salih ameller isleyecegiz.evet,Bunlari söylemek Kolay elbet.Fani Her insani razi edip ve Razi olmayi basarabilirsek ne mutlu bize.Lakin sunu gözardi etmememiz lazim;Simdi Egri oturalim Dogru konusalim,peki "OL! deyip bizi yaratan Allah bizden razimi? Gönderdigi nur yüzlü Muhammed Peygamber bizden razimi? Peki ya Dogru Yol icin,ISLAM icin sehit düsen Hüseyin?Peygamberimiz ve ehli beyti bizden razimi?Bizlere biraktiklari emanete layigi ile sahip cikabiliyormuyuz?Nefsimizle Cihad edebiliyormuyuz? Ölüm Ani !,Hayat Fani!.Sadece Ne icin dünyaya gönderildigimizin bilincinde olursak,Bicok Soruya kendi icimizde cevap bulacagiz zaten,umarim Rizalik görevimizi laiki ile yerine getirmis olarak döneriz Rabbimize..

Allah Allah...

Sevgiler Burcu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder